Afyonkarahisar İl Sağlık Müdürlüğü tarafından yürütülen “Sağlıklı Çocuk Sağlıklı Gelecek” programı kapsamında gerçekleştirilen eğitimler tamamlandı.

İl Sağlık Müdürlüğü ile İl Millî Eğitim Müdürlüğü iş birliğinde yürütülen proje çerçevesinde eğitim-öğretim yılı boyunca toplam 9 bin 170 öğrenciye ulaşıldı.

Çocukların sağlık okuryazarlığını artırmayı amaçlayan program, okullarda yoğun katılımla gerçekleştirildi.

Afyonkarahisar’da “Hareket Yaşını Öğren, Sağlıklı Yaşa” Kampanyası Hızla Devam Ediyor
Afyonkarahisar’da “Hareket Yaşını Öğren, Sağlıklı Yaşa” Kampanyası Hızla Devam Ediyor
İçeriği Görüntüle

Sağlık Personelleri Okullarda Öğrencilerle Buluştu

Program kapsamında aile hekimleri, diş hekimleri, fizyoterapistler, diyetisyenler, hemşireler, acil tıp teknisyenleri ve UMKE gönüllüleri öğrencilerle bir araya geldi.

Uzman sağlık personelleri tarafından verilen eğitimlerde çocukların günlük yaşamda ihtiyaç duyacakları temel sağlık bilgileri aktarılırken, sağlıklı yaşam alışkanlıkları konusunda da farkındalık oluşturuldu.

112’den Hijyene, Beslenmeden Diş Sağlığına Kadar Geniş Kapsamlı Eğitim

Eğitimlerde öğrencilere;

  • 112 Acil Çağrı Merkezi’nin hangi durumlarda aranması gerektiği,
  • Aile hekimine başvuru süreçleri,
  • Bulaşıcı hastalıklar ve korunma yöntemleri,
  • Kişisel hijyen kuralları,
  • Sağlıklı beslenme alışkanlıkları,
  • Fiziksel aktivitenin önemi,
  • Ağız ve diş sağlığı

gibi birçok konuda bilgiler verildi.

Ambulans ve UMKE Araçları Yakından Tanıtıldı

Programın dikkat çeken bölümlerinden biri de uygulamalı eğitimler oldu. 112 Acil Sağlık ve UMKE ekipleri tarafından ambulanslar ve UMKE araçları öğrencilere tanıtılarak acil durumlarda yürütülen çalışmalar hakkında bilgiler paylaşıldı.

Öğrenciler sağlık ekiplerinin kullandığı ekipmanları yakından inceleme fırsatı buldu.

Mobil Diş Kliniği ve Egzersiz Etkinlikleri İlgi Gördü

Okulları ziyaret eden mobil diş sağlığı aracı sayesinde öğrencilere ağız ve diş sağlığı konusunda uygulamalı eğitimler verildi.

Fizyoterapistler eşliğinde gerçekleştirilen etkinliklerde ise öğrenciler doğru duruş teknikleri ve günlük egzersiz hareketlerini uygulamalı olarak öğrenerek fiziksel aktivitenin önemini deneyimledi.

Yeni Eğitim Yılında da Devam Edecek

Afyonkarahisar İl Sağlık Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada, çocukların hem sağlık bilgisi hem de fiziksel sağlık açısından bilinç düzeylerini artırmayı hedefleyen projenin 2026-2027 eğitim öğretim yılında da devam edeceği belirtildi.

Programın, İl Sağlık Müdürlüğü ile İl Millî Eğitim Müdürlüğü iş birliğinde daha fazla öğrenciye ulaşarak sürdürülmesi planlanıyor.