Dinar İlçesi Dinar Belediye Başkanlığı ile Haydarlı ve Tatarlı Belde Belediye Başkanlıkları Zabıta ve İtfaiye Teşkilatlarının denetimi Kaymakamlığımızca gerçekleştirildi.


Merkez ve Belde Belediyelerimizin denetimleri, Zabıta ve İtfaiye teşkilatları, Belediye Zabıta Yönetmeliğinde yer alan “Kaymakamlar ve Belediye Başkanları ile bunların görevlendireceği diğer personel tarafından denetlenir.” ve Belediye İtfaiye Yönetmeliğinde yer alan “İtfaiye teşkilatının çalışmaları, yönetmelik ekinde bulunan İtfaiye Hizmetleri Denetleme Formuna göre denetlenir.” İbareleri gereği İlçe Kaymakamımız Hasan UĞUZ tarafından görevlendirilen Kaymakamlık (Mahalli İdareler) İdare ve Denetim Bürosu personelleri Sertan KARAHAN ve Çetin KINIK tarafından gerçekleştirildi.

İlgili yönetmelik kapsamında her takvim yılında yapılması gereken denetimlerde İtfaiye teşkilatlarının genel işleyişi, personel, ekipman ve araç parkı durumları ile Zabıta Teşkilatlarının iş ve işleyişleri yerinde denetlendi.

Yapılan Denetimlerle ilgili yaptığı açıklama Kaymakam UĞUZ “Zabıta ve İtfaiye teşkilatları personelleri ile mesai merhumu gözetmeksizin fedakârlık içerisinde görev yapan ekiplerden oluşmaktadır. Ekipmanlarının tam, çalışma şartlarının iyi olması halkımızın sağlığı, mal ve can güvenliği, maddi ve manevi zararların oluşmaması açısından ilçemizde yaşayanları yakından ilgilendirmektedir. Makamımca yapılan görevlendirme ile yapılan denetimlerde teşkilatların azami seviyede çalışmalarının sağlanması için; genel durumları ve varsa eksikleri yerinde tespit edilmekte ve tespit edilen eksikliklerin giderilmesi için ilgili belediye başkanlığınca çalışmalar yürütülmektedir.” ifadelerini kullandı.