Genel Sağlık-İş Afyonkarahisar İl Başkanı İsmail Sayın, sağlık ve sosyal hizmet emekçilerinin son dönemde artan hak kayıpları, ücret adaletsizlikleri ve çalışma koşullarına ilişkin yazılı bir açıklama yaptı.

Sayın, sağlık çalışanlarının yeni mağduriyetlerle karşı karşıya bırakıldığını belirterek, yaşanan sorunların çözülmesi çağrısında bulundu.

OEDAŞ, 4,8 milyar TL tutarındaki  2026 yatırımlarına başladı
OEDAŞ, 4,8 milyar TL tutarındaki 2026 yatırımlarına başladı
İçeriği Görüntüle

“Sağlık Emekçileri Adeta Cezalandırılıyor”

Sağlık sisteminin yükünü taşıyan çalışanların haklarının korunması gerekirken yeni mağduriyetlerle karşılaştığını ifade eden İsmail Sayın, mevcut tablonun plansız yönetim anlayışının sonucu olduğunu söyledi.

Sayın, sağlık hizmetlerinin sürdürülebilirliğinin ancak çalışanların haklarının korunmasıyla mümkün olacağını belirterek, emekçilerin alın terinin görmezden gelinmesine tepki gösterdi.

Bayram Mesailerinde Ücret Kaybı İddiası

Açıklamada, bayram dönemlerinde uygulanan idari izin hesaplamalarının sağlık çalışanları arasında eşitsizlik oluşturduğu savunuldu.

Nöbet usulü çalışan sağlık emekçilerinin, yapılan hesaplamalar nedeniyle 13 saate kadar ücret kaybına uğradığını ileri süren Sayın, aynı kurumda görev yapan çalışanlar arasında farklı uygulamaların kabul edilemeyeceğini ifade etti.

“Mesaili çalışanlarla nöbet usulü çalışanlara farklı hesaplama yapılmasının hukuki ve vicdani bir karşılığı yoktur” diyen Sayın, kamu yönetiminin eşitlik ilkesi çerçevesinde hareket etmesi gerektiğini vurguladı.

Gece Çalışma Ücretlerinde Belirsizlik

Genel Sağlık-İş'in gündeme taşıdığı bir diğer konu ise gece çalışma ücretleri oldu.

Toplu sözleşme kapsamında kazanılmış bir hak olan artırımlı gece çalışma ücretlerinin bazı illerde ödenirken bazı illerde ödenmemesinin çalışma barışını zedelediğini belirten Sayın, aynı bakanlığa bağlı kurumlarda farklı uygulamaların hukuki güvenlik ilkesine zarar verdiğini söyledi.

112 Acil Sağlık Hizmetlerinde Alarm Zilleri Çalıyor

Açıklamada en dikkat çekici başlıklardan biri de 112 Acil Sağlık Hizmetlerinde yaşanan sorunlar oldu.

İsmail Sayın, hayat kurtarmak için görev yapan sağlık çalışanlarının personel eksikliği, yoğun iş yükü, yetersiz fiziki koşullar ve ücret adaletsizliğiyle mücadele ettiğini belirtti.

Eksik ekip sayıları ve yanlış planlamaların hem çalışanların tükenmesine hem de vatandaşların sağlık hizmetine daha geç ulaşmasına neden olduğunu ifade eden Sayın, sahadan gelen taleplerin uzun süredir karşılık bulmadığını dile getirdi.

“Eşit İşe Eşit Ücret İlkesi İhlal Ediliyor”

112 Acil Sağlık Hizmetlerinde görev yapan çalışanların, aynı riskleri taşımasına rağmen ek ödeme sisteminde ikinci basamak sağlık çalışanlarına göre daha düşük ücretlerle karşı karşıya bırakıldığını belirten Sayın, bunun açık bir ücret adaletsizliği olduğunu savundu.

Bu durumun çalışanlar arasında ayrımcılık oluşturduğunu ifade eden Sayın, sağlık çalışanlarının motivasyonunun olumsuz etkilendiğini söyledi.

Genel Sağlık-İş'ten Çözüm Çağrısı

Genel Sağlık-İş Afyonkarahisar İl Başkanı İsmail Sayın, bayram mesai hesaplamalarındaki ücret kayıplarının giderilmesi, gece çalışma ücretlerindeki farklı uygulamaların sonlandırılması ve toplu sözleşme hükümlerinin eksiksiz uygulanması çağrısında bulundu.

Ayrıca 112 Acil Sağlık Hizmetlerinde ekip ve ambulans sayılarının artırılması, keyfi görevlendirmelerin sona erdirilmesi, istasyonların fiziki şartlarının iyileştirilmesi ve ücret adaletsizliğinin giderilmesi gerektiğini ifade etti.

“Sağlık Emekçilerinin Hakkı Teslim Edilmeli”

Açıklamasının sonunda sağlık çalışanlarının emeğinin görmezden gelinmemesi gerektiğini vurgulayan Sayın, Genel Sağlık-İş olarak sağlık ve sosyal hizmet emekçilerinin haklarını savunmaya devam edeceklerini belirtti.

“Sağlık emekçilerinin emeğini, onurunu ve kazanılmış haklarını korumak için mücadelemizi sürdüreceğiz” dedi.